úterý 7. října 2014

   Udělaly jsme si s Adélkou a Violkou výlet do Tábora, kde právě probíhal Tabook - mezinárodní festival malých nakladatelů. A co se nám líbilo nejvíc? Spoustu času jsme strávily na výstavě Alžběty Skálové a Bjorn Rune Lie nejen díky nekonečné projekci tohoto klipu. Nejíň hodinu jsme strávily u stánku tohoto italského nakladatelství, rozhodnuté, že alespoň jednu knížku si tu koupit musíme - vyhrála tahle ale nebylo to vůbec jednoduché :) Trochu dobrodružná byla výstava ve Vodárenské věži (ano, díky těm žebříkovitým schodům.) :)
   Snažila jsem se kupovat knihy, které se běžně hůř shánějí (i když dneska už díky internetu není vlastně obtížné sehnat téměř nic). Samozřejmě jsme koupily i několik nových knížek z Baobabu - přestože ty už se dnes dají sehnat všude. Ale docela dobře si ještě pamatuju dobu, kdy jsem obcházela knihkupectví a marně jsem se po jejich knihách ptala. O to víc mě teď těšilo, když jsem viděla, co, jakým způsobem a v jakém měřítku jsou lidé sdružení okolo Baobabu schopní uskutečnit!
   A co jsme objevily a rozhodně vám můžeme doporučit? Třeba výborně zpracovanou dětskou knížku o současné architektuře D.O.M.E.K.., pro trošku větší děti 100 myšlenkových experimentů ve filozofii a pro nejmenší nádhernou knížečku o medvědu Johanovi.
   Rozhodně nejzábavnější je ale vidět naživo všechy ty milé a sympatické autory, ilustrátory a redaktory z různých vydavatelství, mluvit s nimi, dokoupit ty díly komiksů, které ještě nemáte, naučit se vázat sešitky japonskou vazbou, posedět u kamen v nových baobabích prostorách, večer se svařeným vínem ohřívat na koncertech a v nočních táborských uličkách si hrát na Stínadla :)
   Třeba se v Táboře za rok potkáme? :)



















  
  

 

4 komentáře:

  1. Ten chybějící odstín modré mě zaujal... Chce se mi vykřiknout: to je jasný, že tu ideu chybějící modré dotvořím! Ale ještě to promyslím... A snad i tu knihu si pořídím - jestli tam jsou samé takovéhle důležitosti. :-) D.O.M.E.K už má pro nás schovaný Ježíšek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárko, je tam spousta takovýhle a ještě i zajímavějších důležitostí! Tuhle o odstínu modré jsem vybrala proto, že je krátká a jednoduchá :) ....Já jsem nic pro Ježíška schovat nemohla - holky byly všude se mnou, tak jsme si udělaly malé Vánoce v říjnu ;)

      Vymazat
  2. Krásný výlet Leni...za rok potkáme:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Blogging is the new poetry. I find it wonderful and amazing in many ways.

    OdpovědětVymazat